PEDAGOGINEN PUUNI (kts. kuva) kertoo osaltaan minkälainen opettaja haluan olla. Mistä kasvavat juureni sekä miksi ja miten haluan sinulle opettaa tanssia. KEHITÄN ammattitaitoani jatkuvasti käymällä erilaisilla kursseilla sekä vierailen mielelläni toisten opettajien tunneilla. Omien tanssiurheiluvalmentajieni tunnit ovat tärkeä osa omaa kasvuani niin tanssijana kuin opettajana. KOULUTUKSENI ja TYÖKOKEMUKSENI TANSSIN ja LIIKUNNAN SARALLA * Pyörätuolitanssin ohjaaja, Pytli ry, 2023 * Bailatino® kids / Mama & Baby, STUL, 2023 * Hyvinvointia positiivisen psykologian keinoilla (5 op/XAMK, 2022) * tanssinopettaja (YAMK), 2022, Taiteen tekijä ja kehittäjä, OAMK Oulun ammattikorkeakoulu * tanssinopettaja (AMK, paritanssi), 2018 OAMK Oulun ammattikorkeakoulu * Soveltavan liikunnan perusopinnot, 2020 * Lastentanssin ohjaaja, STUL 2020 * Kiddie Jam - ohjaaja, 2020 * Iloa ja liikettä! Lasten liike -koulutus 2020 * Hulluna Humppaan ohjaajien koulutuspäivä, 2020 * Tanssinopettaja (STOL) 2018 * Elintapaohjauksen ammattilainen 2018 * Tanssiliikunnan ohjaaja 2016 * Lavis® lavatanssijumpan ohjaaja 2014 * Bailatino®-ohjaaja 2013 * Liikunnan ammattitutkinto 2013 * Personal Trainer (FISAF) 2013 * Gym Instructor (FISAF) 2012 * Liikuttajakoulutus 2012 * Seuraohjaajakoulutus 2011 Projektipäällikkö, Etelä-Savon Liikunta ry 2012-> mm. tanssiin, liikuntaan ja elintapaohjaukseen liittyviä projekteja Tanssinohjaaja (soolo- ja paritanssit), Mikkelin Urheilutanssijat ry 2011-> MUU KOULUTUKSENI ja TYÖKOKEMUKSENI Tradenomi (ylempi amk), liiketalous/pk-yrittäjyys ja liiketoimintaosaaminen, 2006, Mikkelin Ammattikorkeakoulu Tradenomi, liiketalous/markkinointi, 2001, Kymenlaakson Ammattikorkeakoulu Markkinointitutkinto, palvelujen markkinointi 1996 Markkinointi-insitituutti YO-merkonomi 1989 Kuusamon Kauppaoppilaitos Ylioppilas, 1987 Haukivuoren Lukio Markkinointipäällikkö, Savonlinja Oy 2006 - 2012 Toimistopäällikkö, Matkatoimisto Matka-Vekka 2001 - 2006 |
Tanssinopettaja opintoihini liittyvä opinnäytetyöni: "Seniori-iässä kilpatanssin aloittaneiden harjoittelun monipuolistaminen. Keho, kunto ja paritanssi" kertoo minulle tärkeistä asioista tanssin opettamisessa. Opinnäytetyöhöni voit tutustua tästä.
Ihmiskäsitykseni välittyy osaltaan jo arvoistani. Humanistisen ihmisnäkemykseni kautta pidän ihmisiä ainutkertaisina, pyrin uskomaan aina ensin hyvään sekä oppijan haluun oppia eli hänen aktiiviseen rooliin (1). Holistisen ihmiskäsityksen mukaan koen ihmisenä olemassaolon perusmuodoiksi tajunnallisuuden (psyykkis-henkisen olemassaolon), kehollisuuden ja situationaalisuuden (2). Työskennellessäni esim. personal trainerina, toimin tietosidonnaisen ihmiskäsityksen mukaan. Koitan etsiä asiakkaideni ”ongelmien” lähteitä, joita kartoittamalla lähdetään yhdessä samaan maaliin pelaten hakemaan ratkaisuja luottamuksellisen vuorovaikutuksen kautta (3). Oppimisen mahdollistamisessa on opettajan muistettava, että mielekäs oppiminen rakentuu ennestään olevan tiedon varaan. Tämän pohjalle rakentuu kehitys uusille taidon tasoille ja ymmärrykselle. (4) Mullolan mukaan ”Opetuksen tärkein tavoite on opiskelijan oppiminen oppimaan” (5). Voin avata ovia tanssin maailmaan, näyttää suuntaa ja askeleita, tukea rinnalla kulkien, mutta oman oppimisen kautta meistä jokainen tekee matkastaan omanlaisensa. Omimmaksi substanssiksi koen aikuisten harrastajien opettamisen. Oman tanssilajini (kilpatanssi vakio- ja latinalaistanssit) tyyleissä haluan opettaa tekniikkaa tekniikkakirjojen mukaisesti kilpatanssin harrastajille. Lisäksi haluan tuoda mukaan opetukseen nykyistä enemmän kehollisia harjoituksia sekä tukea kehitystä myös lihaskuntoharjoittelun kautta eli osaltani myös uudistaa perinteistä toimintatapaa. Tanssin ilo ja positiivinen vire harjoituksissa ovat mielestäni oppimisen tärkeitä elementtejä eli tehdään tosissaan, mutta ei liian totisena. Minä haluan opettaa auttaakseni toisia kohti heidän omia päämääriä ja tavoitteita, olla tukena ja rinnalla kulkijana matkalla. Nauttia siitä vuorovaikutuksesta ja opista jota itsekin samalla saan. Iloita ja olla kiitollinen uurastuksen tuloksista ja oivalluksen hetkistä. Haluan opettaa tanssia, koska tanssi on minulle itselleni enemmän kuin voin sanoiksi pukea ja haluan viedä sen tuomaa iloa eteenpäin. Lähteet: 1-4) Kuula Heli ja Vahtola Niina. OAMK/Pedagogisten opintojen kurssimateriaali. 1 ) Ihmiskäsitys 2017, viittaa Opetushallitukseen. 2-3) Ihmiskäsitys 2017, viittaa Räsäseen. 4) Tiedon käsitys 2017 viittaa Novakiin. 5) Mullola, S. Temperamentti, Oppimisen yksilöllinen instrumentti (80). |
|
Proudly powered by Weebly